聖書 そこにある真実

聖書に基づいて政治・歴史・預言を紹介

聖書と冷戦 第48回 イェルサレム法(Bible & Cold War 48th Jerusalem Law)

1967年に東イェルサレムユダヤ人の首都だった旧市街がありました)を反ユダヤ集団から解放したイスラエルは、1980年、イェルサレム全域をイスラエルの首都とし、全宗教の尊重を宣言しました(イェルサレム法)。

この宣言は、西イェルサレムを首都と認めていた国(2枚目)含む世界中から顰蹙を買い、国連安保理と国連総会が揃ってこれを非難する決議を採決しました(イスラエルが反対し、アメリカと一部の国が棄権・欠席した以外は皆賛成しました)。

 

しかしこの宣言は、イスラエルがその主権を回復したことと、中東戦争イスラエル主導の平和統一によって終わることを、はっきり証明することになりました。

イスラエルは1910年ぶりに、イェルサレムを、自由と平等の下で取り戻したのです。

 

主がシオンの繁栄を元どおりにされたとき、私たちは夢を見ている者のようであった。(詩篇126:1)

 

Israel liberated East Jerusalem (There was Former Jewish Capital Old City) from Anti Jewish Group on 1967 declared Whole Jerusalem as Capital of Israel & Respect for Every Religions on 1980 (Jerusalem Law).

This was opposed by Whole World including Nations that recognized West Jerusalem as Capital of Israel (2nd), & both UNGA & UNSC adopted Resolutions that condemn it (Every Nations agreed it except Israel opposed, & US & some other countries abstained & absent).

 

But this Declaration proof that Israel restored its Sovereignty & Middle East War will be end by Peaceful Unification that be led by Israel clearly.

Israel restored Jerusalem with Liberty & Equality for the first time in 1910 Years.

 

When the LORD restored the fortunes of Zion, we were like those who dreamed. (Psalms 126:1)