聖書 そこにある真実

聖書に基づいて政治・歴史・預言を紹介

聖書と冷戦 第42回 エンテベ作戦(Bible & Cold War 42nd Operation Entebbe)

1976年、テルアヴィヴからパリに向かっていた飛行機が、PFLP-EO(テロ組織PLOセクト)と革命細胞(西ドイツの極左テロリスト)にハイジャックされ、リビア経由でウガンダに行かされました。

当時のウガンダ大統領はイディ・アミンで、もともとイスラエルと仲良しだったのですが、インド系追放・嫌いな人や動物の大量虐殺をして西側(イスラエルの仲間)に嫌われたので、逆ギレして西側・イスラエルを敵視していました。

 

テロリストは自分たちの仲間の解放を迫り、イスラエルもそれに応えそうになってましたが、ペレス国防相の一言で、テロリストをボコす流れになりました。

 

イスラエル軍ケニアの支援を得て、エンテベ空港を急襲し、軍人1人(ネタニヤフ元首相の兄さんです)、人質3名を除き、全く損害なくテロリストをボコし、人質を解放できました。

 

逆ギレしたウガンダは、病院にいたイスラエル人と、ケニア人数百人を虐殺しました。

そして屁理屈を並べて安保理に泣きつきましたが、ハイジャックを支援してたということで完全スルーされました。

この後もアミンは悔い改めずに暴虐を働きまくり、数年後にそのツケを払うことになります。

 

悪者は正しい者に敵対してことを図り、歯ぎしりして彼に向かう。

主は彼を笑われる。彼の日が迫っているのをご覧になるから。(詩篇37:12〜13)。

 

1976, Airplane from Tel Aviv to Paris was jacked by PFLP-LO (Sect of Terrorists PLO) & Revolutionary Cells (Western German Ultra Left Terrorists), & forced to go to Uganda via Libya.

President of Uganda at this time was Idi Amin, he was Pro-Israel before, but he expelled Indians & massacred his dislike people & animals so be hated by Westerns (Allies of Israel), so he angered & hated Israel & Westerns.

 

Terrorists push for Liberation of their fellows & Israel prepared to answer it, but by word of Minister of Defense Peres, Israel decided to beat up Terrorists.

 

With Support of Kenya, Israel attacked Entebbe Airport suddenly & beat up Terrorists without any damage expet 1 Soldier (Older Brother of Former PM Netanyahu) & 3 hostages, & could liberated Hostages.

 

Uganda angered so massacred Israeli in the Hospital & hundreds of Kenyans.

And called help to UNSC with quibbles, but it was ignored completely because Uganda supported Terrorists.

But Amin didn't repent & committed Atrocities, so he paid the prices of it.

 

The wicked plot against the righteous & gnash their teeth at them.

but the LORD laughs at the wicked, for he knows their day is coming. (Psalms 37:12-13)