聖書 そこにある真実

聖書に基づいて政治・歴史・預言を紹介

戊辰戦争(2) 江戸無血開城(Boshin War/2 Bloodless Opening of Edo)

鳥羽・伏見の戦いの後、明治政府軍は西日本全域を制圧し、江戸への進軍を開始し、進撃してきた旧幕府軍を撃退し(甲州勝沼の戦)、旧幕府の要衝の一つ・会津若松への入り口を確保します(梁田の戦)。

 

そのため旧幕府軍の和平派だった勝海舟山岡鉄舟が、明治政府軍の参謀・西郷隆盛(実は勝海舟と仲が良好でした)と交渉し、明治政府最大のスポンサーだったイギリスも平和を呼びかけたのもあって、旧幕府軍江戸城無血開城することが決まりました。

こうして265年間続いた徳川幕府は、完全に滅びました。

 

この出来事によって、江戸は戦火を免れ、国内の混乱やそれによる外国の侵略も防がれました。

同時に明治政府の優勢が決定的なものとなりました。

 

After Battle of Toba Fushimi, Meiji New Government Army suppressed Whole Western Japan, & began advance to Edo, & repel Former Bakufu Army that advanced (Battle of Koshu Katsunuma), & captured Entrance to Aizu Wakamatsu One of Key Point of Former Bakufu (Battle of Yanada).

 

So Moderates of Former Bakufu Army Kaishu Katsu & Tesshu Yamaoka negotiated with Staff of Meiji Government Army Takamori Saigo (Having Good Relation with Kaishu Katsu), & Most Important Sponsor of Meiji Government UK called Peace also, so Bloodless Opening of Edo Castle by Former Bakufu Army was decided.

So Tokugawa Bakufu (Shogunate) that continued for 265 years was destroyed completely.

 

Through this, Edo was avoided from fire of war, & Internal Confusion & Foreign Invasion by this was stopped.

At the same time, Superiority of Meiji Government became decisive thing.