聖書 そこにある真実

聖書に基づいて政治・歴史・預言を紹介

聖書と冷戦 第88回 ウクライナ紛争(Bible & Cold War 88th Ukrainian Conflict)

1991年にソ連から独立したウクライナは、ロシア(ソ連の後継)と欧米両方といい関係でした。

しかし2014年、極右が親露中立政権を暴力的に倒し(マイダン革命)、ロシア系住民を弾圧し始めました。

 

ロシア人が多い地域ではこれに反発する動きが生まれました。

まずクリミアが住民投票を経てロシアと統合し、ドンバスでは親露グループ(DPR、LPR)が独立を宣言しました。

ウクライナ政府はこれを武力で潰そうとしましたが失敗し(ドンバス紛争)、親露グループと停戦の約束をしました(ミンスク協定)。

 

しかしウクライナ政府は停戦を無視し、親露グループへの攻撃を続けました。

これに失望したロシアは、親露グループを国家承認し、ウクライナへの攻撃を始めました。

 

ウクライナは首都キエフやハリコフなど主要都市に戦力を集中させ、欧米の支援も得てロシア軍を押し戻しました。

一方ロシア軍は、ほぼガラ空きになったアゾフ海沿岸を制圧し、DPR、LPRと一緒にロシアに編入しました。

 

この紛争は、ウクライナの極右がロシアとの対立を煽動して引き起こし、世界の終わりに至るロシアと欧米の徹底的な対立の引き金になりました。

ウクライナの民族差別がなければ起きなかった紛争なので、係争地(クリミア、ドンバス、アゾフ海沿岸)の住民が望む方法と民族平等による解決策によって、紛争を終わらせなければいけません。

 

あなたがたの兄弟たちと戦ってはならない。おのおの自分の家に帰れ。わたしがこうなるようにしむけたのだから。(第2歴代誌11:4)

 

Ukraine that be independent from USSR on 1991 was good relations between both Russia (Successor of USSR) & Westerns.

But 2014, Ultra Rights overthrown Pro Russian Neutral Adminstration violently (Maidan Revolution) & began suppress Russians.

 

Repulsive Movements against it was appeared in Regions that many Russians living.

First, Crimea was integrated with Russia by Referendum, & in Donbasss, Pro Russian Group (DPR, LPR) declared Independence.

Ukraine Government tried to destroy it by Military Power but it was failed (Donbass Conflict), & promised Ceasefire with Pro Russian Groups (Minsk Protocol).

 

But Ukrainian Government ignored Ceasefire & continued attack against Pro Russian Groups.

Russia disappointed it so recognized Pro Russian Groups as Nation, & began attack against Ukraine.

 

Ukraine concentrated Forces in Main Cities like Capital Kiev & Kharkov, & acquired Support by Westerns also, & pushed back Russian Army through it.

On the other hand, Russian Army took Coast of Sea of Azov that became almost empty under its control & incorporated it to Russia with DPR, LPR.

 

This Conflict was triggered by Ultra Rights of Ukraine & became Trigger of Conflict between Westerns & Russia till the End of the World.

This wasn't occurred if there was no Ethnic Discrimination in Ukraine, so Conflict must be end by Solution that based on Means that People of Disputed Terriroty (Crimea, Donbass, Coast of Sea of Azov) hoping & Ethnic Equality.

 

Do not go up to fight against your fellow... Go home, every one of you, for this is my doing. (II Chronicles 11:4)